Info Belly Bootcamp

Tijden

Maandag avond om 19:30 uur

Kosten

Per 10 lessen € 75,00 inclusief stretchband

Per 5 lessen,  € 37,50

1 Les € 8,00

1 Stretchband € 7,50

10 lessen + 6 lessen back-in-shape van € 130,- voor € 110,-

De eerste proefles is gratis!

Betaling

De betaling kan contant of per bank worden voldaan.  Na betaling ontvang je muntjes die je iedere les dient in te leveren.  Indien je nog muntjes voor Belly Bootcamp overhebt kan je deze later inwisselen bij Bootcamp Katwijk.

Bankgegevens

NL89 ABNA 0539 8118 15
K.E. van Iterson

O.v.v. van naam deelnemer

Activiteiten en oefeningen

Onder invloed van het hormoon progesteron worden de wanden van je spieren, banden en bloedvaten slapper tijdens je zwangerschap. Door kracht- en weerstandstraining te doen zal je spierkracht en uithoudingsvermogen toenemen. Hierdoor kom je de dag gemakkelijker door en kan je rug en bekkenklachten zoveel mogelijk voorkomen.

Tijdens de trainingssessies werken we veel met de stretchband. Deze stretchbanden zijn niet belastend voor je botten of gewrichten, zijn niet blessure gevoelig maar trainen wel je spieren. 

In combinatie met je eigen lichaamsgewicht wordt je lichaam sterker en je uithoudingsvermogen groter. Het dragen van je kindje wordt een stuk gemakkelijker wanneer je je spieren actief,sterk en in beweging houdt.

 

*Sporten tijdens je zwangerschap heeft niet als doel om af te vallen!

Locaties

De trainingen zijn altijd buiten en zullen variëren van locatie. Op deze manier zal de training nooit het zelfde zijn en is de variatie en aanbod groot.

Het voordeel van buiten is dat het je weerstand en uithoudingsvermogen verhoogt, je een frisse neus en vitamine D shot geeft, je vermijd warme, plakkerige en zweterige sportscholen en je verbrand buiten meer calorieën* omdat je te maken hebt met de elementen uit de natuur.

 

Voorbeelden van trainingslocaties zijn:

vinkje bellybootcamp Boulevard
vinkje bellybootcamp Duinen
vinkje bellybootcamp Strand
vinkje bellybootcamp Centrum van Katwijk
vinkje bellybootcamp Olympiaweg
vinkje bellybootcamp Panbos
vinkje bellybootcamp Parkeerplaats Noord- en Zuidduinen

 

*Sporten tijdens je zwangerschap heeft niet als doel om af te vallen!

Waarom meedoen?

Zodra je weet dat je in verwachting bent zal je veel veranderingen merken in je lichaam en het idee om te gaan sporten komt wellicht niet eens bij je op. Probeer het gewoon en je zal zien door te blijven bewegen je hier heel veel profijt van hebt tijdens je gehele zwangerschap, bevalling en daarna.

 

Een aantal voordelen zijn:

vinkje bellybootcamp Door te bewegen tijdens je zwangerschap blijf je je fit, energiek, fysiek en mentaal sterk voelen

vinkje bellybootcamp Het bevorderd een goede nachtrust

vinkje bellybootcamp Een sterk lichaam kan klachten helpen voorkomen/ verminderen of zelfs verbeteren

vinkje bellybootcamp Een gezond lichaam helpt je bij de bevalling en een voorspoedig herstel

vinkje bellybootcamp Je komt in contact met andere zwangere vrouwen

vinkje bellybootcamp Controle over een gezonde gewichtstoename

vinkje bellybootcamp Sporten geeft een positieve invloed op jou en je kindje

vinkje bellybootcamp Het sportritme zowel tijdens als na je zwangerschap in balans houden

vinkje bellybootcamp Een ontspannen moment voor jezelf tijdens je zwangerschap

Weer sneller "back in shape" na je bevalling www.bootcamkatwijk.nl

Voor wie?

Iedere “gezonde” zwangere vrouw kan zich aansluiten bij Belly Bootcamp, zelfs als je voor je zwangerschap niet actief sportte. Iedere oefening kan naar gelang fitheid, trimester of persoonlijke situatie worden aangepast.

Uiteraard zal tijdens je zwangerschap je lichaam veranderen met als gevolg dat je ook je sportschema zal moeten aanpassen. Met de methode van Belly Bootcamp kan je blijven bewegen, zelfs tot vlak voor je bevalling.